ziua 3 – Biertan, Mediaş, Valea Viilor

Posted on July 26th, 2007 by admin in atelier pe teren

O dimineaţă însorită la Dealu Frumos. Jazz de la maşină. Scaune de pescar. Un mic dejun arhitectural format din cornuri cu ciocolată şi cola, şi am plecat.

Planificarea traseului la micul dejun

Ne-am modificat parcursul, deoarece Dragoş pleca în 2 zile şi nu trebuia să rateze două biserici fortificate importante, Biertan şi Valea Viilor. Am văzut o bifurcaţie spre Biertan fix în burta unui viraj, timpul de reacţie a fost scurt, frână şi ne-am continuat traseul pe un drum uitat de lume, probabil cel mai frumos drum care l-am parcurs în această vară. Pădure, loc de o maşină, praf şi raze de soare.

Viraje strânse

Am ajuns în cele din urmă la Biertan, Dan a făcut o schiţă în timp ce noi ne învârteam pe unde să parcăm.

Vedere de jos a bisericii fortificate

Imaginea bisericii fortificate de la Biertan conturată pe cerul albastru. În faţă se vede schildmauer-ul (cele 3 rânduri de ziduri).

Biserica fortificată şi un turn

Andrei şi cu Călin s-au poziţionat pentru poze, în timp ce ceilalţi cercetau celebrul schildmauer.

Abia intraserăm

Dan îi arăta lui Sabina câteva trucuri în creion,

Era pensulă ce avea în mână de fapt:D

După 5 minute de studiat turnurile din incinta Biertanului, fiecare a rămas cu câte un favorit

Ce desena Dan cu Sabina lângă el

Lumea s-a aşezat pe iarba însorită, alţii pe parament la un desen, iar unii au adormit chiar pe maşiculii.

Fundul Laurei în prim plan

Din vecinătatea adormiţilor de la Biertan, o imagine de ansamblu desenată în condiţii vitrege (se rezemau diverşi adormiţi pe desenator)

mâzgâleala lui Radu

Câţiva membri au decis că este cazul să analizeze situaţia de la depărtare. Dragoş a crezut că este la Carpat Trophy.

Un pic de 4x4, preludiu pentru Saschiz

Deşi Radu avea şi bătrânul Zenit la el, a imortalizat evenimentul din incintă cu pozarul digital

Vorba dnei profesoare, ea mergea pe jos până acolo, la o vârstă mult mai înaintată :)

Am plecat foarte înfometaţi de la Biertan spre Mediaş, unde ne-am oprit într-un local. Se vede din detaliul desenului făcut în timp ce aşteptam comanda ce prompt a fost totul.

Şi mâncarea a fost sub orice critică!

Am plecat spre următoarea biserică, Valea Viilor. Ajunşi în sat ne-am dat seama că programul de vizitare era până la 17. Era 20.30. Am zis să îmi încerc talentul de convingere, sperând că mă mai recunoaşte sasul care deţine cheia, la Valea Viilor am fost şi în vacanţa de primăvară cu mama. Am urcat astfel în maşină cu Andrei şi cu un ardelean dubios de amabil să mergem la săsoaică, deoarece fiul era pe câmp la cosit. În timp ce noi am negociat cu greu cheia, neavând credibilitate fără un cadru didactic, Dan îi explica iar lui Sabina ce trebuie să aibă în vedere la crochiurile din unghiuri imposibile :).

Radu cu Andrei au reuşit cu succes să obţină cheia între timp

Ne-am urcat prin toate cotloanele posibile, iar 3 dintre noi au ajuns şi sus în turnul de peste cor (trebuia traversată nava pe ziduri, într-o parte bolta fragilă de cărămidă, în cealaltă goluri de aruncare – maşiculii). Deşi am făcut acest sport frecvent, exploratul pe înserate, aproape nocturn al podului şi turnurilor bisericii de la Valea Viilor a fost probabil cea mai intensă experienţă.

Cu sau fără bliţ, nu se poate prinde sentimentul în poză

Ne-am dat jos din turn pentru un crochiu cât încă era lumină,

Radu a desenat ceva nervos în marker

Ne-am urcat la loc în turn să prindem apusul în Valea Viilor, din cel mai bun loc. Mai mult decât este în imagini nu se poate adăuga.

Valea Viilor, ora 21.30

One Response to “ziua 3 – Biertan, Mediaş, Valea Viilor”

1. foarte tari pozele … 🙂 sa veniti mai des in Valea Viilor:)